MASA SKARANG

BLOGERS MALAYSIA

BlogMalaysia.com

AWARD

Emm still Upgraded

Apo bondo eh!!!

My Masterpiece: Green on Steel

Satu pagi .. pergh busan lalu aku amik gambar dua tiga keping guna canon SLR EOS350D lalu aku pun try-try la editnye.. wah hasilnya pokok aku tanam kat dalam bilik aku ni sungguh lawa ahaha.. poyo!!... Then ni lar kejadian yang amat membusankan .. huhu bos aku takda.. Saudara Azral balik lambat pula dari Kuwait.. bak kate orang kelantan takda guu... Ni aku seling ngan pic-pic aku amik dan edit.. if any komen leh ar.. bak kata permulaan ni.. leh la aku menceburi dunia baru editing gambar..

Masterpiece: The love on my tree

Nak ditambah lagi apo bondo eh kali ni aku nak cakap pasal kisah politik kita masa kini.. hampeh je rasa bila nengok dalam berita ke.. tak kira la Tee bee Sar tu ke Tee bee Shemblan ke.. Yen Tee Bee Turjowh ke semua cite politik je hampeh.. Pastu lak tu surat khabar.. wooo tuuu san ke ... harrr rarrrr kah kee... then ada gak nak selit.. kosss mau ke semua cite tah apa apa .. weh cite pasal perkembangan ekonomi bagus la sket.. ni tidak cite pasal ngapi orang melayu sama melayu.. orang melayu kita plak skarang ni .. aku nengok sibuk nak politik.. blog-blog yang meraih populariti penulisan secara politik ini yang skrang tengah laku.. Sebenarnya korang yang sibuk baca blog-blog politik tu kebanyakkan mereka ni just nak cari duit je and populariti.. mengikut sumber yang agak agak masam masam boleh dipercayai bloggers yang macam ini lah yang akan menjadi tumpuan oleh segelintir ahli politik dalam promote diaorang punya publisiti.. maap eh bukan siti nurhaliza tapi publisiti..

Tak nafikan skarang ni aku nengok dari research yang aku buat macam-macam pandangan dan pemikiran mereka-mereka yang kuat berpolitik ni.. most of them yang suka macam ni melayu.. diulangi melayu.. Pilihanraya dah lama abis pakcik-pakcik oiii dah dah la tu... kot ye pun tunggu la nak dekat pilihanraya nak bom balik bom la.. ni tidak hari hari politik.. rakyat naik jemu.. korang bercakap sembang berapi tu ini.. tapi hampeh apa takda.. weh tolong la fikir rakyat kat luar tu.. kita mengundi bukan nak suruh korang bercakap je dalam parlimen ke dun.. korang ni kerja untuk rakyat.. so keluar dari lingkungan cakap tah pape korang ni.. and tolong pada rakyat yang memerlukan .. tak kira la korang ni Pembaris National atau dari Pekatan Rockyat ke.. korang dah dah la.. cukup lagakan orang melayu.. n isu kaum-kaum .. weh ni malaysia lu pikir 24 jam politik ka???

Sibuk orang orang kita bergaduh pasal politik mereka lupa yang ekonomi tengah down.. ni satu lagi perangai orang buat tak tau je.. sooo apa tindakan korang.. masuk la dalam parlimen debat pasal benda ni semua.. EKONOMI.. tu yang penting... KALAU EKONOMI MAKMUR RAKYAT TIDAK MEMBERONTAK.. kalau anda bercakap banyak untuk kepentingan populariti atau menjaga duit poket sendiri kerana takut beras di dapur habis. What the hell?? kepada orang melayu jangan lah sibuk korang nak berpolitik sangat.. fikir la tentang orang kita melayu.. hangpa tengah sibuk pulun politik orang lain sibuk pulun ekonomi.. bila ekonomi melayu dah hancur depa kuasai ekonomi dengan senangnya melayu tunduk pada mereka yang berkuasakan wang..

kesimpulannya.. cakap banyak !!! buat kerja !! nak sembang berapi cakap la bila nak dekat PRU baru la best ni tak habis habis...




Masterpiece : Shadow of Unknown

Berbalik kepada Apo bondo eh... tadi tu selingan je .. haha.. pandangan aku bukannya pasal politik sangat.. tapi skarang ni budaya berpolitik ni tak jamin apa apa.. tup tup naik melayu juga.. ye tidak kata aku. korang nak gaduh sangat tu apa.. tengok di screen ni haa .. komputer? gelas? nota?? kalender??? apa significannya dengan apa yang hendak aku cakap ?? senangnya.. guna kan komputer dan internet untuk kebaikan .. bukan caci maki, propaganda or fitnah.. gelas.. beringatlah tak kala kita mampu lagi untuk dapat makan minum sebelum kita menagih simpati orang lain.. nota - beringatlah dan tulislah apa kesalahan serta perkembangan orang melayu then korang conclude kan ia nengok mana lebih banyak.. kesalahan or perkembangan .. kalender.. - maksudnya.. weh dah dah la .. masa banyak terbuang macam tu je.. we unite kerja bawah satu bumbung majukan negara bukan lingkupkan negara.. politik dont give anything .. just too show we have a constitution of law and respect to others.. yang penting ekonomi penyelamat negara.. bukan politik!!!

KERJA KERJA BUKAN SEMBANG!!

APO BONDO EH!!!!....

No comments: