MASA SKARANG

BLOGERS MALAYSIA

BlogMalaysia.com

AWARD

Emm still Upgraded

Masak Memasak bersama Chef Selubung!!!


"MASAKAN MELAYU MALAYSIA DI SERATA DUNIA"




Ni aku tunjok la salah tersilap masakan yang aku wat.. banyak lagi tapi takdan nak tangkap gambar sebab bila habis masuk perut baru je aku teringat nak tangkap gambar hahaha bengong.. ni ikan masak kicap.. kembong lak tu hehe .. ikan goreng.. pastu tempe goreng sambal aku dapat sket kat kedai Indonesia beli la kempunan rindu tempe.. kalau ada nasib dapat la ko beli petai ke jering ke kat sini... nak wat cam ne wat ar ape ada...


Ni flak... ayam masak merah hehe .. wooo ni la febret aku dari kecik.. mak aku mesti masakkan kalau aku balik umah.. cili boh??? sowy takda jual kat sini ko duk sini kena ar jadi tokeh cili boh (means ko blender la sendiri ahahaha) tapi takpe at least sedikit sebanyak tak melupakan asal usul aku .. walau banyak makanan kat Arab Saudi ni tapi tahlah cinta aku kat makanan Melayu tu kuat... kemana pijak itu juga kita nak .. superbbbb

haha salam pendek dari pada CHEF SELUBUNG berjumpa kita lagi di program memasak yang akan datang.. semoga aku akan cipta lagi beef steak lepas ni.. tapi beef stik melayu lah ... takda la macam orang tu STEAK HOUSE manjang dah macam kepala keretapi dah aku nengok ahaks :)

Wassalammmm.....

2 comments:

perantau.timur.tengah said...

belah lah .. dah lama aku suh jemput dtg umah ... tak jugak... naik sebu perut aku tunggu ajakan ko.. eh ngeteh jom.. haha

Pak Chu Car (Apih) said...

Wahaha sabor penantian itu satu penyeksaaan akakakak.. tunggu ler saat saat pemaisuri jejak kaki akan dikerahkan tenaganya untuk menyediakan kudapan untuk kalian ahahah :)